Russia Today, propagandni kanal Rusije blizak predsjedniku Vladimiru Putinu, objavio je tekst britanskog kolumniste Neila Clarka.

U komentaru ovog novinara analizira se situacija na Balkanu u kontekstu kako Clark tvrdi, trenutne napetosti u regiji. Britanski novinar preko ruskog medija nudi rješenje za Balkan u vidu obnove Jugoslavije za koju smatra da je jedina mogla donijeti mir i prosperitet u regiju Balkana.

U tekstu se navodi kako ”svi problemi u regiji proizlaze iz nasilnog raspada multietničke Jugoslavije u devedesetima, što je proces koji su zapadne sile podržavale pa i aktivno ohrabrivale” te se, očekivano, kritizira što utjecajni američki think tank Council on Foreign Relations (CFR) smatra Rusiju faktorom koji najviše destabilizira situaciju na Balkanu.

RT smatra da sve potencijalne krize koje sada prijete regiji nisu krivica ruske politike nego su ”posljedice ranijih američkih i zapadnih intervencija i kampanja”. Proziva se CFR zbog toga što brani opstojnost Bosne i Hercegovine te se propituje zašto je važan njen teritorijalni integritet ako je SAD podržavao nezavisnost Kosova i pravo na samoodređenje tamošnjeg albanskog stanovništva.

– Zašto onda nije bio važan teritorijalni integritet Jugoslavije? – pita se RT u komentaru.

Pojačan interes ruskih medija poput Sputnika i Russia Today za regiju Balkana treba promatrati u kontekstu šireg propagandnog rata koji Rusija vodi protiv demokratija u Evropi. Ruski mediji nastoje kreirati konfuziju šireći kontroverzne propagandne materijale te podržati separatističke lidere koji rade protiv interesa NATO-a i EU-a. Vrijedi istaći i da je Sputnik Srbija objavio intervju sa predsjednikom samoproglašene i nepriznate Južne Osetije Anatolijom Bibilovim nedugo nakon njegove posjete Banjoj Luci 9. januara.

U slučaju izvještavanja RT-a, jasno je da se prešućuje i ignorira genocid koji su počinile srpske snage u Srebrenici ali i čitav niz ratnih zločina od Hrvatske preko BiH do Kosova. Ne ulazi se dublje u analizu samog raspada Jugoslavije već se pojednostavljuje čitav problem optužujući SAD i Zapad da su uništili “balkanski san“.

Istovremeno, podrška političarima poput Milorada Dodika bi na kraju mogla skupo koštati upravo te političare jer su već prepoznati od SAD-a kao Putinovi pijuni.

U slučaju Dodika, stvari su otišle i korak dalje. Ne samo da je na crnoj listi najmoćnije sile na svijetu, već je i u izvještaju koji su razmatrali članovi Kongresa označen kao Putinov “igrač“ na Balkanu.

– Iako Dodik nije šef bosanske vlade, Vladimir Putin se s njim sastao nekoliko puta. Putin se međutim nikad nije sastao sa predstavnicima centralne vlade u Sarajevu što je jasan signal s kim Rusija želi imati odnose u toj zemlji. Rusija je također 2017. javno podržala referendum o nezavisnosti koji je Ustavni sud BiH proglasio neustavnim. Ukoliko bi BiH ostvarila značajan progres u NATO, Rusija bi mogla koristiti RS da uspori i poništi bilo kakav progres. Medijski prostor u RS-u već se priprema za takav scenario, a tamošnji mediji puni su izvještavanja protiv NATO-a i EU-a koristeći sadržaj Sputnika iz Beograda. Ruski utjecaj u Banjoj Luci, de factor glavnom gradu RS-a, je toliko dubok da čak i na kioscima možete pronać majice, šoljice i druge predmete sa slikama Vladimira Putina – zaključuje se u izvještaju koji je objavljen i na zvaničnoj web stranici američkog Kongresa.



Izvor

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here